محل تبلیغ شما
واکنش مسیح مهاجری و آیت الله امجد به کاظم صدیقی، امام جمعه تهران: علت پیدایش کرونا، گناهان مردم است!

تاریخ خبر: 1399/7/22

واکنش مسیح مهاجری و آیت الله امجد به کاظم صدیقی، امام جمعه تهران: علت پیدایش کرونا، گناهان مردم است!

نشر این خبر با یاد ناشر"سرزمین جاوید" شایسته است

 

 

آیت الله امجد: اگر به‌خاطر این حق‌پوشی و حق‌کشی که ما آخوندها داریم خدای تعالی بخواهد به عدل‌اش رفتار کند، همه ما باید نابود شویم.

 شخص شما در حضور من مردم بی‌گناه را بغاة دانستید. این مردم مظلوم بی‌پناه چه گناهی دارند که هرگونه ظلم و جور و ستم ببینند، مقصر و محکوم هم باشند؟! 

 این منصب امامت جمعه‌ اگر در دفاع از حقوق مردم نباشد بزرگ‌ترین گناه است. امام جمعه باید روشنگر جامعه باشد.

 شنیدم آقای صدیقی بلای کرونا را مانع توفیق زیارت اربعین دانسته و علتش را گناهان مردم می‌داند.

  گویا آقای صدیقی امثال ما آخوندها را تافته جدابافته و مبرّا می‌داند و دیگران سبب و علت بلا هستند؟!

 سزاوار نیست عمامه به‌سرها به‌خاطر رضای این و آن حق‌پوشی و حق‌کشی کنند.

مسیح مهاجری :«اگر بلاها را عقوبت عملکردها بدانیم، آنچه بر سر مردم می‌آید نتیجه عملکرد مسئولان است، نه عملکرد مردم»، نوشت که «هر مسئول و مدیری ناتوانی و ناکارآمدی خود را به گردن مردم می‌اندازد. کرونا را نتیجه گناه مردم می‌دانند، موج دوم کرونا را به گردن بی‌توجهی مردم به خانه ماندن می‌اندازند، موج سوم را به گردن ماسک می‌اندازند.»

 

ديوار کوتاه مردم!

بسم‌الله الرحمن الرحيم
  گراني ناشي از کاهش ارزش پول ملي به اندازه کافي مردم را دچار گرفتار شدن در پيچ و خم زندگي روزمره کرده که ديگر نيازي به مقصر دانستن آنان در مشکلات و حوادث ديگر نباشد.
از يک روحاني صاحب تريبون نقل شده که اخيراً گفته است: «علت پيدايش کرونا گناهان مردم است و همين کروناست که مانع توفيق رفتن به زيارت اربعين شده است.»
اين نوع تحليل‌هاي بي‌پايه در سال‌هاي اخير، فراوان شنيده شده که عموماً گويندگان و مخترعان آنها منبري‌هاي کم‌مايه هستند. در اينکه گناه از عوامل مؤثر در کم‌توفيقي‌ها و نزول بعضي بلاهاست، ترديدي نيست ولي اين نوع تحليل‌ها که در سال‌هاي اخير رسم شده که عده‌اي تلاش مي‌کنند ناکارآمدي‌هاي خود و مجموعه خود را به گردن گناه و عملکرد مردم بيندازند، از مضحک‌ترين سخناني است که شنيده مي‌شود. اگر قرار باشد طبق قانون علت و معلول، حوادث ناگوار و بلاها را عقوبت عملکردها بدانيم، بايد بگوئيم آنچه اکنون بر سر مردم مي‌آيد نتيجه عملکرد مسئولان و مديران است نه عملکرد خود مردم. اين چه منطق غلطي است که مردم مقاوم، هميشه آماده فداکاري، صبور و کم‌توقع ايران را مسئول بلائي همچون کرونا بدانيم و ندانم‌کاري‌هاي مسئولان و مديران را که به جاي تلاش براي حل مشکلات مردم، همواره در حال جنگ و دعوا و متهم کردن اين و آن هستند را تبرئه نمائيم؟ چنين روش نامعقولي نه‌تنها مردم را جذب دين نمي‌کند، بلکه آنها را نسبت به دين و ديانت بدبين و گريزان مي‌نمايد.
شايد اين حضرات به دليل برخورداري از شرايط خوب زندگي، خبری از مشکلات معيشتي مردم ندارند که اينگونه سخن مي‌گويند. برخورداري از درآمد مناسب، امکانات رفت و آمد، خانه وسيع و مجهز، محافظ و پسفنگ و پيشفنگ، مهماني‌هاي آنچناني، احترامات فائقه و نفوذ کلمه در ادارات و نهادها و شرکت‌ها و مؤسسات و بانک‌ها، طبعاً هر انساني را از آنچه در جامعه مي‌گذرد بي‌خبر مي‌کند. براي اين قبيل افراد چه فرقي مي‌کند که قيمت ميوه از امروز تا فردا 50 درصد افزايش پيدا کند و گوشت به جاي کيلوئي 60 هزارتومان 120 هزارتومان باشد و قيمت مرغ از کيلوئي 12 هزارتومان به 22 هزارتومان برسد. براي اينان اين پول‌ها چيزي نيست و به همين دليل نمي‌توانند بفهمند کارگر و کارمندي که با حقوق ثابت دو سه ميليون تومان قرار است هم اجاره‌خانه بدهد و هم شکم زن و بچه‌اش را سير کند و هم پول آب و برق و تاکسي و دوا و درمان را تأمين نمايد، چه مي‌کشد. همين بي‌خبري است که باعث مي‌شود آمدن کرونا را به گردن عملکرد مردم بيندازند.
اين، عادت بسيار زشتي است که اجازه نمی‌دهند ديواري از ديوار مردم کوتاه‌تر پيدا ‌شود، هر مسئول و مديري ناتواني و ناکارآمدي خود را به گردن مردم مي‌اندازد. کرونا را نتيجه گناه مردم مي‌دانند، موج دوم کرونا را به گردن بي‌توجهي مردم به خانه ماندن مي‌اندازند، موج سوم را به گردن ماسک مي‌اندازند و در اين ميان کوتاهي‌هاي خودشان را که درباره سفرها، تجمعات، وضعيت نابسامان سفرهاي هوائي، قطارها، مترو، اتوبوس‌ها، پاساژها، پارک‌ها، تورها هرگز تصميمي نمي‌گيرند و نظارت‌ها بر اجراي شيوه‌نامه‌هاي تصويب شده خودشان در حد صفر است، به روي مبارک نمي‌آورند! مشکلات زندگي و بي‌توفيقي در سفر زيارتي اربعين را به گردن کرونا مي‌اندازند و کرونا را هم به پاي مردم مي‌نويسند تا نالايقي و عملکردهاي نادرست خودشان را توجيه کنند!
مشکل بزرگ اين افراد اينست که تصور مي‌کنند مردم نمي‌فهمند و آنها مي‌توانند با اين توجيهات بلاوجه و بي‌پايه، هرطور که مي‌خواهند بتازند و به زندگي غيرمردمي خود ادامه دهند. واقعيت، کاملاً خلاف اين تصور است. مردم همه چيز را مي‌فهمند و نه‌تنها اين توجيهات فريبکارانه را قبول نمي‌کنند بلکه با مشاهده اين روش‌ها و سخنان خلاف، راه خود را از اين قبيل فريبکاران جدا مي‌کنند و البته حساب آنان را از حساب نظام جمهوري اسلامي نيز جدا مي‌دانند.

روزنامه جمهوری اسلامی 

 سخنان واکنش برانگیز کاظم صدیقی، امام جمعه تهران: علت پیدایش کرونا، گناهان مردم است

 در واکنش به این سخن کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، که «علت پیدایش کرونا، گناهان مردم است و کرونا مانع توفیق زیارت اربعین شد»، مسیح مهاجری طی یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی او را «منبری کم‌مایه» خواند که به دلیل برخورداری از درآمد و خانه بزرگ و محافظ، از درد مردم خبر ندارد و تلاش می‌کند مردم را مقصر اشتباهات مسئولان معرفی کند.

 

  توصيه آيت الله محمود امجد به صديقي امام جمعه تهران 

 این زندگی دو روزه دنیا ارزش ندارد که انسان خود را خوار و پست کند و دنیای دنی ناچیز را به سعادت ابدی ترجیح دهد.

 متأسفانه شما و امثال شما خدا را در نظر ندارید. بدانید قیامتی هست و به حساب همه رسیدگی می‌شود.

 ناگفته نماند اگر به‌خاطر این حق‌پوشی و حق‌کشی که ما آخوندها داریم خدای تعالی بخواهد به عدل‌اش رفتار کند، همه ما باید نابود شویم.

 به‌جاست که من و امثال شما حرف نزنیم و در خلوت با تضرع و زاری با حقیقت و صداقت رو به خدا آوریم و دل از دنیا بکنیم و از همه کردارها و گفتارهای ناروای خودمان توبه کنیم و بیش از این در اغفال و سرگردانی مردم تلاش نکنیم.

 شخص شما در حضور من مردم بی‌گناه را بغاة دانستید. این مردم مظلوم بی‌پناه چه گناهی دارند که هرگونه ظلم و جور و ستم ببینند، مقصر و محکوم هم باشند؟! 

 این منصب امامت جمعه‌ اگر در دفاع از حقوق مردم نباشد بزرگ‌ترین گناه است. امام جمعه باید روشنگر جامعه باشد.

 شنیدم آقای صدیقی بلای کرونا را مانع توفیق زیارت اربعین دانسته و علتش را گناهان مردم می‌داند.

  گویا آقای صدیقی امثال ما آخوندها را تافته جدابافته و مبرّا می‌داند و دیگران سبب و علت بلا هستند؟!

 سزاوار نیست عمامه به‌سرها به‌خاطر رضای این و آن حق‌پوشی و حق‌کشی کنند.

 زیارت اربعین برای نجات از جهالت و ضلالت است. 

 دریغا که مشغول باطل شدیم
ز حق دور ماندیم و غافل شدیم
السلام علی من اتبع الهدی

نشر این خبر با یاد ناشر"سرزمین جاوید" شایسته است